Wethouder Michel Klijmij is afgetreden

22 augustus 2024

Nadat het raadsbreed gevraagde onderzoeksrapport van de Groene Hart Rekenkamer was verschenen over de gang van zaken rond het Ecopark bleek dat de raad door de wethouder niet tijdig was geïnformeerd over de situatie. Hoewel er allerlei factoren zijn die dit veroorzaakt hebben, waarvan sommige wellicht door de wethouder niet voorzien konden worden c.q. waar hij geen greep op had, bleef het feit dat de raad niet tijdig was geïnformeerd. In de politiek is dit helaas een situatie waarin de politiek verantwoordelijke politicus daar consequenties aan moet verbinden. Dit heeft de wethouder dan ook gedaan, waar wij veel respect voor hebben. Hij heeft zijn sporen als Groene wethouder in Gouda zeker nagelaten. De stad is door zijn toedoen  groener, duurzamere en toekomstbestendiger geworden. Uiteraard heeft deze situatie in de coalitie spanningen opgeleverd. Wij zijn ervan overtuigd dat het onderlinge vertrouwen hersteld kan en zal worden en dat de coalitie gecontinueerd wordt, zodat het bestuursakkoord deze raadsperiode goed afgerond kan worden.  Het is voor ons belangrijk om de goede en prettige samenwerking met de fractie van GroenLinks in de raad  te continueren. Wij wensen Michel Klijmij in de toekomst alle goeds.

Fractie PvdA Gouda