Huis aan huisactie in Binnenstad Oost met Europese GroenLinks-PvdA kandidaat

12 mei 2024

PvdA en GroenLinks Gouda ontvingen op zaterdag 10 mei een van haar kandidaten voor het Europese Parlement, Anna Koolstra. Anna voerde in de binnenstad van Gouda rond de Groeneweg samen met lokale leden campagne voor een socialer, veiliger en duurzamer Europa.

Anna had een zeer gemotiveerd verhaal, waar ze zich bijvoorbeeld gaat inzetten voor Gaza en voor het weer mogen huren van woningcorporaties door mensen met een middeninkomen. Dat Europa begint met het uitbrengen van je stem voor de Europese Verkiezingen op 6 juni 2024. We voerden met een aantal inwoners boeiende gesprekken, ook met hen die weinig vertrouwen in de overheid hadden,.

Voorafgaand aan het motiveren van binnenstadbewoners voor de Europese Verkiezingen maakten we contact met hen door ook te vragen naar hun woonomgeving en eventuele verbeterpunten. We leggen deze punten voor aan onze raadsleden. Met deze informatie kunnen ze Gouda verbeteren. Zo zijn er gesprekken gevoerd over de toename van het aantal dak- en thuislozen, etnisch profileren en over de toegankelijkheid van de openbare ruimte voor ouderen. Ook waren verkeer en afval weer veelbesproken kwesties.