Fractiebezoeken over Gouwe Huse en Platanen Nieuwe Haven

29 september 2021

De laatste twee weken hebben wij als fractie een aantal Goudse inwoners op bezoek gehad die ons wilden informeren over hun standpunten aangaande de Gouwe Huse en de platanen aan de Nieuwe Haven.

Gouwe Huse
Op 21 september sprak de fractie met twee bewoners (mede namens een aantal andere bewoners) uit de directe omgeving waar de Gouwe Huse zouden moeten komen. Zij gaven ons hun argumenten waarom zij de vestiging van de 5 Gouwe Huse aan de Tweede Moordrechtse Tiendeweg en een aparte beheerdersruimte niet de goede oplossing vinden.

Dit onderwerp komt in november weer in de raad aan de orde om met elkaar te bespreken of deze locatie het meest geschikt is of dat er toch betere locaties zijn

Gouwe Huse zijn eenvoudige woningen op een rustige plek voor mensen die niet in een woonwijk kunnen wonen. Gouwe Huse is de Goudse variant van Skaeve Huse. Skaeve Huse is Deens en betekent letterlijk ‘raar huis’. Het idee van Skaeve Huse is dat mensen die ernstige overlast veroorzaken in woonwijken op een rustige plek wonen met toezicht van beheerders. Zodat zij weinig tot geen overlast meer veroorzaken.

Platanen Nieuwe Haven
Op 28 september spraken wij met twee bewoners van Nieuwe Haven en omgeving over het in hun ogen ongewenste aantal platanen dat daar zou moeten worden omgehakt. Ook hun betrokkenheid bij het proces kwam daarbij ter sprake. Wij zullen binnenkort over dit onderwerp met het college in gesprek gaan

Ook een keer inspreken in de fractie?
Speelt er in jouw omgeving, straat, buurt of wijk ook iets wat je onder de aandacht van de fractie wil brengen? Neem dan contact op met Max de Groot (fractiesecretaris), via: [email protected].