Lozingsproblematiek in Museumhaven opnieuw onder de aandacht

22 september 2022

In de Goudse Post, maar ook in het AD/Groene hart van donderdag 22 september, is er aandacht voor de problemen van het lozen van uitwerpselen en andere ongewenste zaken in onze Museum Haven. Als antwoord op politieke vragen van de PvdA over dit onderwerp gaf het college aan dat men op dit moment nog geen mogelijkheden ziet om hier iets aan te doen, maar het college zal het Hoogheemraadschap Rijnland  vragen dit water een negatief zwemadvies te geven.

De PvdA zal bij het behandelen van het nieuwe Gemeentelijke Rioleringsplan volgend jaar zich inzetten om de aanpak van dit probleem daarin op te nemen. Ondertussen vindt de PvdA het wel gewenst een waarschuwingsbord te plaatsen over de risico’s om hier te zwemmen. Vergelijkbaar met een waarschuwingsbordje voor het zwemmen in water waar de blauwalg zich bevindt.  Hier gaan we ons dan ook voor inspannen.

Zie het artikel op goudsepost.nl: https://www.goudsepost.nl/nieuws/algemeen/323346/zorgen-om-uitwerpselen-en-andere-lozingen-in-de-museumhaven

Of in het AD: Geen riool historische schepen (e-pages.dk)

De beantwoording van de schriftelijke vragen die de PvdA heeft ingediend is hier te openen (opent in nieuw tabblad).