PvdA Gouda stelt vragen over sluiting NS loket op Station

15 januari 2021

Onze fractie heeft vragen gesteld over het verdwijnen van de ticket & service winkel op station Gouda centraal. Daardoor verdwijnen er 10 arbeidsplaatsen, komt de sociale veiligheid in het geding en kunnen laag geletterden nergens meer terecht omdat er alleen nog een automaat is. Ook vragen wij ons af of de intercity status van Gouda hierdoor aangetast. Het AD bestede daar op donderdag 14 januari een groot artikel aan.

Klik hier om de door de fractie gestelde vragen te openen.

Open hier de digitale versie van het artikel: Bij NS-medewerker treinkaartje kopen is bijna gepasseerd station

Update 19 januari 2021: Naar aanleiding van door ons gestelde vragen over het verdwijnen van de Ticket en Service balie op station Gouda Centraal en alle (mogelijke) gevolgen daarvan verscheen in de Goudse Post daar deze week een uitgebreid artikel over. Het artikel is op de site van het Goudse Post, door middel van deze link te openen.

Update 27 januari 2021: Ook Stichting SeniorenPlatform Gouda (SGG) heeft protest aangetekend bij de NS. Hun brief staat op hun website. Klik hier om de brief van de SGG te openen.

Update 27 januari 2021: ondertussen heeft het college van B&W de vragen van de PvdA Gouda beantwoord. Klik hier om de beantwoording te openen.