Marion Suijker

Inbreng in discussie AZC

door Marion Suijker op 12 mei 2016

Heel goed dat Gouda plaats biedt aan een AzC. Gister sprak fractievoorzitter Martion Suijker in de gemeenteraad deze woorden uit.

Mw. Borgman krijgt speld voor 70 jaar lidmaatschap PvdA

door Marion Suijker op 3 mei 2016
Foto Gerrit Schinkel

Op 1 mei, de dag van de arbeid, is de traditie om de oudere PvdA leden in het zonnetje te zetten. Elk lid, ouder dan 67, ontving een bos mooie rode tulpen vanuit de afdeling Gouda. Een speciale dag was het voor mw. C. Borgman-Harting. Zij is lid van het eerste uur en altijd met

Waarom de PvdA fractie voor uitstel van het PWA-kazerne besluit is

door Marion Suijker op 12 maart 2015

Wij hebben de aanvullende informatie van het college dinsdag 10 maart jl. ontvangen over de herbestemming PWA Kazerne. Zoals u weet hebben drie organisaties (de Ark/El Wahda/Gemiva) het plan om hier huisvesting te betrekken voor uitoefening van hun activiteiten. Het college wil dit initiatief faciliteren en kredieten verlenen voor de school en Gemiva, zodat zij zich

Waarom de PvdA voorstander is van het plan ‘Samen onder een dak’ in de PWA Kazerne.

door Marion Suijker op 4 maart 2015

Binnenkort is er besluitvormende vergadering over de herbestemming van de voormalige PWA kazerne. Zoals u weet staat deze kazerne in Gouda Noord en is eigendom van de rijksoverheid. Zo’n 40 jaar is de kazerne in gebruik geweest door het ministerie van Defensie. Het is een enorm gebouw (13000 m2), waar naar schatting 1000 personen werkten. In 2010 heeft defensie besloten dat zij dit gebouw niet meer nodig hadden. Het staat leeg en is te koop.