31 januari 2017

Politiek Café PvdA over Groen en water in de (klimaatvriendelijke) stad

De PvdA-afdelingen Gouda, Bodegraven-Reeuwijk en Krimpenerwaard en PvdA-Netwerk Ruimte houden zaterdag 11 februari 2017 in Gouda een Politiek Café over “Groen en water in de (klimaatvriendelijke) stad: welke bijdragen kunnen huiseigenaren, woningverhuurders en huurders leveren?”.

De PvdA-Kamerleden Henk Leenders en Lutz Jacobi vertellen welke kansen hun visienota “Groen en water in de stad” (zie https://www.pvda.nl/nieuws/groene-en-gezondere-steden/) biedt voor Gouda. Op de vraag hoe we deze kunnen benutten gaan we in met dijkgraaf Hans Oosters (tevens voorzitter Unie van Waterschappen en oud-fractievoorzitter PvdA Gouda), PvdA- wethouder Rogier Tetteroo, PvdA-raadslid Michiel Sikkes, René Mascini (Directeur-bestuurder Woonpartners Midden-Holland) en Brenda Horstra (Tuinbranche Nederland). De discussie staat onder leiding van Willem Heesen, voorzitter PvdA-Netwerk Ruimte.

Voorafgaand aan het Politiek Café brengen de sprekers een bezoek met huifkartocht aan Westergouwe als “groenste en waterrijke nieuwbouwwijk van de randstad” (zie http://westergouwe.nl/).

Dit Politiek Café vindt plaats in Petit café ´Vrijheid´ bij het Verzetsmuseum (bereikbaar via de Vrouwesteeg) van 15.00 tot 17.00 uur; zaal is open vanaf 14.30 uur. Iedereen is welkom.

Waar ben je naar op zoek?